Garantie & Klachten
1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
2. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de
macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.
Klachten
1. De klant dient een door Little Monster geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Little Monster daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1
maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3. Consumenten dienen Little Monster uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Little Monster in staat is hierop adequaat te reageren.
5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Little Monster gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Algemene Voorwaarden voor het Verwijzen van Klanten naar het Europees Online Geschillenbeslechtingsplatform (ODR)
1. Inleiding
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle klanten van [Uw Bedrijfsnaam] ("het Bedrijf") en regelen de verwijzing van klanten naar het Europees Online Geschillenbeslechtingsplatform (ODR) in geval van klachten met betrekking tot online aankopen.
2. Europees Online Geschillenbeslechtingsplatform (ODR)
2.1 Het Europees Online Geschillenbeslechtingsplatform (ODR) is een initiatief van de Europese Commissie om online geschillen tussen consumenten en ondernemers op een snelle en efficiΓ«nte manier op te lossen via een online platform. Dit platform is toegankelijk via de volgende website:Β ODR-website
3. Klachtenprocedure
3.1 Als een klant een klacht heeft over een online aankoop bij het Bedrijf, moedigen wij de klant aan om eerst contact met ons op te nemen om het probleem op te lossen.
3.2 Indien de klant niet tevreden is met de geboden oplossing of indien het geschil niet binnen 30 dagen na de aanvankelijke klachtbehandeling is opgelost, heeft de klant het recht om het geschil voor te leggen aan het Europees ODR-platform.
4. Verwijzing naar het Europees ODR-platform
4.1 Het Bedrijf verbindt zich ertoe om klanten die ontevreden zijn over de afhandeling van hun klacht en die het geschil willen voorleggen aan een onafhankelijke instantie, door te verwijzen naar het Europees ODR-platform.
4.2 Klanten kunnen worden doorverwezen naar het Europees ODR-platform door middel van de volgende stappen:
a. Klanten kunnen naar de website van het Europees ODR-platform gaan en de instructies volgen voor het indienen van hun klacht.
b. Het Bedrijf zal de klant voorzien van de relevante informatie die nodig is voor het indienen van de klacht, zoals contactgegevens en een link naar de ODR-website.
5. Verplichtingen van het Bedrijf
5.1 Het Bedrijf zal samenwerken met het Europees ODR-platform en zal redelijke inspanningen leveren om geschillen op te lossen via dit platform.
5.2 Het Bedrijf zal klanten voorzien van de benodigde informatie en ondersteuning om hen te helpen bij het gebruik van het Europees ODR-platform.
6. Klantinformatie
6.1 Klanten dienen volledige en accurate informatie te verstrekken bij het indienen van hun klacht bij het Europees ODR-platform.
7. Slotbepalingen
7.1 Deze algemene voorwaarden kunnen worden gewijzigd of aangevuld door het Bedrijf, en dergelijke wijzigingen worden van kracht zodra ze op de website van het Bedrijf zijn geplaatst.
7.2 Geschillen met betrekking tot deze algemene voorwaarden vallen onder de bevoegdheid van de bevoegde rechtbanken.
Door gebruik te maken van de diensten van het Bedrijf, stemt de klant in met deze algemene voorwaarden en verbindt zich ertoe om te voldoen aan de procedures voor het indienen van klachten via het Europees ODR-platform zoals uiteengezet in deze voorwaarden.